Bejnarowie – Wojniuńce gm. Opsa

Śledzę prawie wszystkie wpisy, które dotyczą Wojniuńce, Pelikany, Opsa , Brasław szukam informacji. Czytając napotykam na nazwisk a związane z rodzina mojego ojca .To rodzina Bejner a może Bejnar my piszemy się przez er, natomiast brat mojego ojca przez ar a pod tytułem to już było jest krótka notatka o siostrze mojego ojca Bronisława Miłaszewicz z domu Bejnar jest to wywiad z nią i jej mężem. Obecnie już  ś.p. Mój ojciec ur. się w Wojniuńce do szkoły uczęszczał w Pelikany . Miał brata Szymona i cztery siostry jest synem Nikodema i Michaliny Bejner lub ar (z domu Obolewicz). Niewiele pamięta o swoich dziadkach , przyjechał do Polski do swoich sióstr, natomiast brat i dwie siostry pozostali na Łotwie teraz Dyneburg i wieś pod Lociki. Utrzymuję kontakt z córką cioci i wujka z którymi to jest wywiad. Od roku śledzę wpisy i bardzo żałuję, że mój ojciec nie może obejrzeć zamieszczanych zdjęć, bo po prostu bardzo słabo widzi (czeka na operację). Nazwiska w ojca rodzinie to Obolewicz, Kupeć, Zienkiewicz, Misiun. Może kiedyś wybiorę się do Dyneburga (byliśmy w latach 70) i będę mogła wyjaśnić, a może ta droga się uda.
Pozdrawiam Alina
alinne@tlen.pl


Moja mama pochodzi z okolic Opsa, trzy lata temu była tam. Powiedziała mi, że dom w Wojniuncach stoi, bo pamięta Pani rodzinę. Gienia, Tekla, Bronia i Zosia śpiewały na pogrzebach, pięknie tkały. Mama mówi,że gdzieś musi mieć zdjęcie pogrzebowe, na którym są dwie siostry. Bardzo proszę o kontakt, jeżeli jest Pani zainteresowana tym, co pamięta moja mama.
ludmilabarbarablazewicz@wp.pl

6 myśli na temat “Bejnarowie – Wojniuńce gm. Opsa

  1. Moja mama pochodzi z okolic Opsa, trzy lata temu była tam. Powiedziała mi, że dom w Wojniuncach stoi, bo pamięta Pani rodzinę. Gienia, Tekla, Bronia i Zosia śpiwały na pogrzbach, pięknie tkały. Mama mówi,że gdzieś musi mieć zdjęcie pogrzebowe, na którym są dwie siostry. Bardzo proszę o kontakt, jezeli jest Pani zainteresowana tym, co pamięta moja mama.

    Polubienie

  2. Witam, też w wspomnieniach moich krewnych występuje nazwisko Obolewicz czy Abalewicz, tylko nie pamiętam, czy ze strony dziadka czy babci ktoś pochodził z rodu o tymże nazwisku. A w starych księgach są notatki o byciu właścicielem paru hektarów w kolonii w miasteczku Opsa, śluby i zgony w Wilnie, ciocia wspominała , że mieszkali w Zaścianku Drusiewskim i o nazwie Ciumień w lasach państwowych. Tego ostatniego nie mogę znaleźć. Poszukuję ludzi, którzy znali, pamiętają, bądź mogą kogoś spytać o rodzinę Kuciun Wincenty, brat Jan i Antoni, Józefa-żona i dzieci Antoniego Alina, Józef ,Stanisław, Mieczysław, Józefa c. Konstantego, Jakób Kuciun.

    Polubienie

  3. Witam. Mam na imię Edward, mieszkam w Gdańsku. Moim pradziadkiem jest Nikodem Bejner, a moja babcia Genowefa była jego córką. Zatem jesteśmy rodziną…

    Polubienie

  4. witam w nawiazaniu wiadomosci jakie tu przeczytałem informuje ze

    moj ojciec pochodzi z wojniunki obolewicz jego mama jest z domu bejnar jadwiga bejnar

    poslubiła atoniego obolewicz

    jesli cos pomoge to prosze o kontakt na meila to cos moze jeszcze ustalimy

    pozdrawiam jarek obolewicz..

    Polubienie

  5. Dzień dobry,
    właśnie wpadłam na Państwa trop! Mój pradziadek – Piotr Obolewicz, niestety zmarł zanim się urodziłam. Z domu Obolewicz jest moja Babcia – Irena. W latach 60/70 rodzina przyjechała z Brasławszczyzny do Polski. Dziadek jeszcze kilkanaście lat temu jeździł na wojaże w tamte rejony. Proszę o kontakt, na pewno wspólnymi siłami ustalimy więcej szczegółów!
    hiacyntka2806MAŁPAwp.pl

    Polubienie

Dodaj komentarz